FőoldalTesztekSminkekKöröm DesignInspirációKapcsolat

2013. március 27., szerda

Social Media 101 - PinkCandyPop a Világhálón



Kisebb-nagyobb változások mennek végbe az Internet végtelenjében, így úgy gondoltam én is csinálok egy gyors összefoglalót arról, hogy hol követhetitek még a blogot (és engem) a különböző közösségi oldalakon. Egyúttal megújítottam a fejléc alatt található "social media" gombokat és kiegészítettem őket még pár hiányzó darabbal, szóval így végre teljes a létszám, már csak egy kis szemléltetés hiányzik hozzájuk, hogy mindenki el tudjon igazodni rajtuk.




FACEBOOK

Legegyszerűbb, leggyorsabb opció, ahol mindent első kézből tudhattok meg. Az oldalsó sávban látható widget box arra szolgál, hogy gyorsabban követhető legyen a blog Facebook oldala, míg a kis gomb közvetlenül az oldalra visz. Úgy gondoltam biztos, ami biztos mindkettő itt marad.

TWITTER

Még mindig járatlan terepnek számít az internetezők többségének, viszont aki benne van a levesben, azok mind osztják az észt itt 140 karakterben. Ahogy én is. Ez a legszemélyesebb oldalam, ahol mindennapos eseményeimről, érzéseimről, élményeimről írok. Az olvasóimat szűröm, de általában mindenkit átengedek, akinél látom, hogy nem díszként meg nyereményjátékok megosztására/spamelésre használja a Twittert, hanem valós tartalmat teremt rajta. A Twitterem össze van kötve a blog Facebook/Tumblr oldalával, így minden amit ezeken keresztül megosztok, itt is nyomon követhető.

TUMBLR

Ha képekről és inspirációkról van szó, akkor abban a Tumblr verhetetlen. Ezen keresztül találok rengeteg inspiráló vagy egyszerűen csak szép képeket, ami az én ízlésvilágom tükrözi. Vallom, hogy amilyen egy ember Tumblr-e, olyan maga az ember is, ez nem egyszer bebizonyosodott ez már. Itt csakis képeket osztok meg, bár még a kezdet kezdetén még itt kezdtem el a beauty blogolást. Ma már csak képes tartalmat rakok ide ki, szövegeset nem. Ez az én kis online "scrapbookom". A napokban készítettem egy "portfólió" Tumblr oldalt is, ahol az általam készített sminkeket rakom ki. Még nem teljes, itt-ott még javításra szorul, de folyamatosan bővítem, építgetem. ITT megtalálhatjátok.

PINTEREST

Hasonló, mint a Tumblr, viszont itt csak a képeken van a hangsúly. Itt aztán mindent lehet találni: DIY, szépség, divat, autó, lakás, étel stb. stb., minden, ami szem-szájnak ingere. Azért szeretem a Pinterestet mert szépen egybegyűjtve lehet látni a képeket, amiket albumokba szedegetve lehet rendezgetni. Nálam főleg a köröm és smink kategóriában van a legtöbb, de van tetoválásos, DIY, kajás meg mindenféle "board"-om. Lehet szemezgetni. :)

BLOGLOVIN

Régebben ezen az oldalon keresztül követtem nyomon az összes blogot, ami tetszett, de később áttértem a Google Readerre. Viszont július 1-től megszűnik a Google Reader, így nem árt már most felkészültnek lenni és áttérni egy másik olvasó felületre, amire a Bloglovin tökéletes. A kis RSS gombra kattintva érhetitek el a Bloglovinos oldalt.

ASK.FM

Március 31-től az igen népszerű kérdezgetős oldal, a Formspring is megszűnik, tehát itt is nagy változások fognak életbe lépni. Nekem is volt Formspringem, de már egy ideje nem láttam értelmét az egésznek, ezért nem is promotáltam, csak olvasgattam mások válaszait. Pont emiatt kreáltam Ask.FM profilt is, de ha már a funkciója kérdezés, hát megadom a lehetőséget erre is. Szóval ha bármilyen kérdésetek van felém, ne habozzatok, kérdezzetek az Ask oldalán keresztül!


Röviden tömören ennyi volt a "tananyag", mehettek szünetre ;D